Μια ΕΕΕΕΚλεκτή, καθημερινή διατροφική συνήθεια…

Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί ποια είναι τα οφέλη της συστηματικής κατανάλωσης πρωινού; Αν και το βασικότερο είναι ότι παρέχει στον οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια για την έναρξη μιας παραγωγικής ημέρας, ένα καλό και υγιεινό πρωινό επίσης, παρέχει τις αναγκαίες ποσότητες φυτικών ινών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων, ώστε οι ημερήσιες ανάγκες σε αυτά να είναι κατανεμημένες σωστά μέσα στην ημέρα.

Μπορούμε να πούμε πολλά για τη διατροφική αξία και τη σημασία ενός καλού και υγιεινού πρωινού. Εκείνο όμως, που πρέπει να τονίσουμε είναι πως μειώνει την όρεξη με αποτέλεσμα να μειώνει την ανάγκη για κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φαγητού στα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας. Φυσικά, αποτρέπει τους μαθητές, να καταναλώνουν ανθυγιεινές πρόχειρες τροφές, όπως κρουασάν ή σφολιατοειδή, κάτι που δυστυχώς, έχει εξελιχθεί σε διατροφική βόμβα.

Μ’ αυτό το σκεπτικό, οι μαθητές του σχολείου απολαμβάνουν ένα νόστιμο πρωινό καθημερινά στο σχολείο μας, το οποίο φροντίζει η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του σχολείου μας, Κοινωνική Λειτουργός, Ζήνα Δεμέτζου.

Φίλοι του σχολείου μας έχουν φροντίσει να μας προμηθεύουν υλικά, έτσι ώστε να συμπληρώνουν την ποικιλία και την υγιεινή καθημερινή συνήθεια των μαθητών μας. Ο Λασιθιώτικος Φούρνος, με το ψωμί του σε διάφορες εκδοχές (ελιόψωμο, πολύσπορο, τυρόψωμο, κ.λ.π), το ΒΙΟΑΡΩΜΑ με το χαρουπόμελό του και το πρωινό χαρουπένιο του άλειμμα, τα άφθονα βιολογικά φρούτα που μας προμηθεύουν διάφοροι φίλοι και τα οποία είτε καταναλώνονται ωμά, είτε γίνονται νόστιμες και υγιεινές μαρμελάδες από τους ίδιους τους μαθητές στο πλαίσιο διδασκαλίας των μαθημάτων τους.

Σε συνεργασία με τη διατροφολόγο του σχολείου μας Μαριάννα Σταυρουλάκη, το πρωινό που προσφέρεται στους μαθητές μας αποτελείται από βασικές ομάδες τροφής και περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μια μικρή ποσότητα λίπους. Όλα αυτά, παρέχουν μεγάλα οφέλη για την υγεία τους και τους καλύπτει με θρεπτικά συστατικά για αρκετές ώρες, με αποτέλεσμα να δέχονται καλύτερα την εκπαιδευτική διαδικασία και να αποδίδουν καλύτερα.

Για το τέλος, θα αφήσουμε μια φράση που έλεγαν οι παλιότεροι. Όταν μας έβλεπαν να δυσκολευόμαστε να κάνουμε οτιδήποτε, ρωτούσαν χαριτολογώντας: «Γιατί δεν έχεις δύναμη; Δεν έφαγες πρωινό;».

Κι όπως αποδεικνύεται, αυτή η απλή φράση έκρυβε από πίσω της επιστημονική επιβεβαίωση.

Μετάβαση στο περιεχόμενο