Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΔΡΑΣΕΙΣΣχολικές δράσεις

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

“δεν ξέρουμε αν όλοι οι μαθητές μπορούν να γίνουν καλλιτέχνες
ξέρουμε όμως ότι όλοι μπορούν να είναι δημιουργικοί.
Αυτή η δημιουργικότητα είναι κάτι σαν τη δύναμη της αγάπης 
που προσπαθεί να βγει προς τα έξω
Δεν διδάσκεται
Αλλά εμείς μπορούμε να διαμορφώσουμε τις συνθήκες ώστε κάτι τέτοιο να συμβεί”

Το “Πανελλήνιο ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ” είναι επιστημονική ένωση για την προώθηση της έρευνας και της πράξης του θεάτρου, του εκπαιδευτικού δράματος, του θεατρικού παιχνιδιού και των άλλων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση (τυπική και μη τυπική).

Το σχολείο μας τη φετινή σχολική χρονιά, συμμετείχε στο Δίκτυο. Καθ’ όλη τη διάρκεια, έγιναν αρκετές επιμορφωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών που ανήκουν στο δίκτυο, που σκοπό είχαν τη μεταλαμπάδευση των ιδεών-αξιών στην τάξη.

Σήμερα, ήρθε η ημέρα της παρουσίασης των έργων μας. Με επίκεντρο τη Συμπερίληψη, συμμετείχαμε με δύο συμπρακτικές δουλειές!

Το Νο 3485 ή αλλιώς το Προσφυγάκι, εμπνευσμένο από το αγαλματίδιο που βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, έγινε παραμύθι, ηχογραφήθηκε από το 10ο ΓΕΛ Ηρακλείου και δραματοποιήθηκε από το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αγίου Νικολάου και το Νηπιαγωγείο Ροδομηλιά Ηρακλείου, σε μία στιγμή αυθορμητισμού και αυτοσχεδιασμού.

Η Κρήσσα Γη, Κρητών Πολιτεία, μία θεατρική-χορευτική παράσταση, δημιουργήθηκε με αφορμή τη Μινωική φορεσιά που μας χάρισε ειδικά για το σχολείο μας ο Σύλλογος Εκπαιδεύσεως Νεανίδων. Ήταν μία συμπρακτική δουλειά, μεταξύ του Καλλιτεχνικού Σχολείου Ηρακλείου και του 7ου Γυμνασίου Ηρακλείου. Μία θεατρική παράσταση, που το κείμενο αφορούσε στην αποδοχή της Αναπηρίας στη Μινωική εποχή. Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στο θεατράκι του Φουρνί, ενώ η ηχογράφηση του κειμένου έγινε από τους μαθητές του 7ου Γυμνασίου Νεάπολης.

Αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι πως τελικά συμπερίληψη σημαίνει πως δεν αφήνουμε κανέναν απέξω από το σύνολο, από την κοινωνία. Δεν αποκλείουμε κανέναν, δεν κάνουμε καμιά διάκριση με βάση τη φυλή, το φύλο, την εθνικότητα, την ηλικία, την αρτιμέλεια, τις ιδιομορφίες, την οικονομική κατάσταση και τις διαφορετικές θρησκευτικές ή πολιτικές πεποιθήσεις. Η συμπερίληψη θεωρείται πως είναι, ή οφείλει να είναι, ένας βασικός χαρακτήρας του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Πέρα από την αποδοχή  π.χ. των ατόμων με αναπηρία ή των προσφυγόπουλων στη σχολική κοινωνία, η έννοια της συμπερίληψης ως μεθόδου και αξίας δίνει το στίγμα της αποδοχής της διαφορετικότητας, αλλά πρακτικά, και όχι μόνο θεωρητικά, μέσω εξατομικευμένων δράσεων για κάθε παιδί που έχει ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετάβαση στο περιεχόμενο