Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΔιαγωνισμοίΔΡΑΣΕΙΣΣχ. Έτος 2022-2023

Η Γεωμετρία των αριθμών! Εννέα 1α βραβεία για το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αγίου Νικολάου…

Η αλήθεια είναι πως χρειάζονται μέρες να συνειδητοποιήσεις τι έχεις πετύχει σε ένα Διεθνή Διαγωνισμό. Φυσικά και πρέπει να κάνουμε έναν απολογισμό, να δούμε τι ήταν αυτό που τελικά μας έκανε να «μεγαλώσουμε» και να «ψηλώσουμε» ακόμη περισσότερο!
Πάμε λοιπόν, να δούμε τι πετύχαμε σαν σχολείο, σε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό διαγωνισμό: Στο Διεθνή Διαγωνισμό “Κύπρος Ελλάδα Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες“. Σε ένα διαγωνισμό όπου σύμφωνα με τα στατιστικά της Οργανωτικής επιτροπής, συμμετείχαν συνολικά 259 σχολικές μονάδες από την Ελλάδα, την Κύπρο και διάφορες άλλες χώρες, με περίπου 13.000 μαθητές, ενώ υποβλήθηκαν συνολικά 1359 μαθητικές δημιουργίες, σε δέκα διαφορετικές κατηγορίες!

Όπως είπε ο Κλείτος Κύρου, στον «Πρωθύστερο λόγο» του:

«Υπάρχουν βέβαια οι προσαυξήσεις,
τ’ αναδρομικά, τόσοι φίλοι.
Χέρια φωνές, Εσύ.
Το αποτέλεσμα δεν φαίνεται
να είναι ζημιογόνο»

Καταφέραμε να διακριθούμε σε εννέα από τις δέκα κατηγορίες που συμμετείχαμε σ’ αυτό το διαγωνισμό,. Σε όλες με το 1ο βραβείο. Όχι όμως, μόνοι μας. Μαζί με φίλους εκπαιδευτικούς, μαζί με μαθητές τόσο από την Κρήτη και την υπόλοιπη Ελλάδα, όσο και από την Κύπρο!
Ήταν μια όμορφη εκπαιδευτική γέφυρα. Από τον Άγιο Νικόλαο και την Αλεξανδρούπολη, μέχρι την Αθήνα, το Αγρίνιο, τη Λεμεσό και την Αγία Νάπα.

Ένα ταξίδι λουσμένο στο φως και τη γνώση.

Αναλυτικά, συνεργαστήκαμε με τα παρακάτω σχολεία: 1ο και 2ο ΓΕΛ, 2ο Γυμνάσιο, 4ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Ηρακλείου, Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Χανίων, 2ο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων Αθήνας, Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη, Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Θέρμης, 4ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης στη Θεσσαλονίκη, 2ο Γυμνάσιο και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Αγρινίου, Λύκειο Αγίου Ιωάννη Λεμεσού και Δημοτικό Σχολείο Αντώνη Τσόκκου Αγίας Νάπας. Και τέλος, με το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης. Δεκαπέντε σχολεία, Ογδόντα πέντε Εκπαιδευτικοί και 450 μαθητές! Δύσκολος ο συντονισμός, όχι όμως, ακατόρθωτος!

Συναντήσεις, τηλεσυναντήσεις, ανταλλαγή απόψεων, e-mails, μηνύματα, όλα συντονισμένα με κεντρικό στόχο τη διάκριση στο διαγωνισμό. Γιατί μπορεί πάνω απ’ όλα να μετράει η συμμετοχή, η χαρά της δημιουργίας, όμως, δεν παύει ο πρωταρχικός στόχος μας, να είναι η διάκριση!

Όλα τοποθετημένα και σωστά τακτοποιημένα, με γεωμετρική ακρίβεια. Ποιος θα κάνει αυτό, ποιος θα κάνει το άλλο. Ρόλοι ξεκάθαροι, στόχοι εφικτοί, ευέλικτοι και υλοποιήσιμοι. Με κεντρικό άξονα τη Συμπερίληψη. Γενική-Τυπική Αγωγή και Ειδική Αγωγή, γίναμε ένα. Δεν υπήρχαν διαχωρισμοί, δεν υπήρχαν διακρίσεις. Όσο και όπου μπορούσε ο καθένας μας.

Ιστοσελίδα, Σχολική Εφημερίδα, Ταινία Μυθοπλασίας, Αφίσα, Τρισδιάστατη κατασκευή, Σποτ, Παραμύθι, Τραγούδι, Project. Εννέα διαφορετικές κατηγορίες, εννέα διαφορετικές επιτροπές οι οποίες έκριναν τα έργα μας. Αποτέλεσμα: Εννέα (9) συνολικά 1α βραβεία!

Τα έργα που καταπιαστήκαμε έπρεπε να είναι κάτι σαν μνημόσυνο για την Ιστορία της Κύπρου, μετά την τουρκική εισβολή. Το μυστικό μας: Έπρεπε να κλείνουν μέσα τους πολλή Ρωμιοσύνη, άπλετο ελληνικό φως! Να τα αγγίξουμε διακριτικά, μέσα από εμπεριστατωμένη έρευνα, να αναδείξουμε τις σωστές πτυχές της Ιστορίας, να αναπτύξουμε τις τέχνες, να μιλήσουμε για το δάκρυ, τον λόγο, για τους καημούς και τα όνειρα της φυλής μας, για τους προδομένους αγώνες του νησιού, για τις προδομένες ελπίδες των Κυπρίων αδελφών… Για το μεγάλο όραμα της επανένωσης του νησιού. Για την κατάργηση της Πράσινης Γραμμής και την αρμονική συμβίωση. Για την ομορφιά αυτού του ταλαιπωρημένου νησιού, που δεν παύει ποτέ να αγωνίζεται, να προδίδεται, να πιστεύει και να συνεχίζει τον αγώνα του, διατηρώντας τις ρίζες του αναλλοίωτες μέσα στους αιώνες!

Σ’ αυτό το ταξίδι δεν ήμασταν μόνοι. Είχαμε πολλούς συνοδοιπόρους. Τους γονείς των μαθητών που με την προθυμίας τους ενίσχυαν τα παιδιά τους, ανέλαβαν τη μεταφορά τους στα σημεία δράσεων. Διακριτικοί και υποστηρικτικοί! Συνοδοιπόροι μας και οι Διευθυντές μας, που απλόχερα μας εμπιστεύονταν, πίστευαν σε εμάς, μας έδιναν την άδεια να δουλέψουμε για να ολοκληρώσουμε τα έργα μας και να πετύχουμε το στόχο μας.

Τις επιχειρήσεις και επαγγελματίες της περιοχής που δέχτηκαν να χρησιμοποιήσουμε τους χώρους τους για να ολοκληρώσουμε τα έργα μας. Το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Πέτρας και Χερρονήσου κ.κ. Γεράσιμο, το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη, την Πρόεδρό του κ. Τζίνα Μαμιδάκη και την κ. Γιώτα Δημητρίου Διευθύντρια του Ιδρύματος, το ξενοδοχείο Minos Beach Art Hotel και το Διευθυντή του κ. Στράτο Πατσάκη, το BioAroma και τους φίλους Μανούσο και Κάλια, την κ. Μαρία Στεφανάκη, σκηνοθέτη που με τις συμβουλές της και τη διδασκαλία της απογείωσε την ομάδα εκφώνησης, τον πάντα πρόθυμο Γιώργο Τουτουδάκη και τον 104,4 fm για την ηχογράφηση του κειμένου που «έντυσε» το σποτ! Τέλος, τον Δήμο Αγίου Νικολάου, τον Δήμαρχο κ. Α. Ζερβό, τους Αντιδημάρχους και τη ΣΕΔΕΔΑΝ για τη στήριξή τους.

«Με κάνατε περήφανο για τη συνεργασία μας. Είμαι τυχερός που βρεθήκατε στο δρόμο μου και σας συνάντησα. Είναι πολύ σημαντικό να διακρίνεστε από διαφορετικές επιτροπές. Αυτό σημαίνει πως η δουλειά σας είναι ιδιαίτερα αξιόλογη», μας είπε ο κ. Γιάννης Πούλιος, Σύμβουλος Δασκάλων, ν. Σερρών και πρωτεργάτης του Διαγωνισμού, σε ένα μήνυμά του. Κι εμείς «ψηλώσαμε» ακόμα περισσότερο!

Στο νου μας και στο μυαλό μας πάντα το ποίημα του Κωστή Παλαμά «Τα σχολειά χτίστε»,
του οποίου ένα απόσπασμα αφιερώνουμε στους Εκπαιδευτικούς και Μαθητές συνοδοιπόρους στο ταξίδι μας:

…Με τη φλόγα που ψαίνει και που πλάθει,
με της καρδιάς τη φλόγα, με του Λόγου
τη δύναμη
, ξεσκέπαστα, καθάρια,
και με τα χέρια, και με τα μαχαίρια,
τον τόπο πάρτε.
Λιτά χτίστε τα, απλόχωρα, μεγάλα,
γερά θεμελιωμένα
, από της χώρας
ακάθαρτης, πολύβοης, αρρωστιάρας,
μακριά μακριά τ’ ανήλιαγα σοκάκια,
τα σκολειά χτίστε!
Και τα πορτοπαράθυρα των τοίχων
περίσσια ανοίχτε, νάρχεται ο κυρ Ήλιος,
διαφεντευτής
, να χύνεται, να φεύγει,
ονειρεμένο πίσω του, αργοσέρνοντας
το φεγγάρι.
κι ο δάσκαλος, ποιητής και τα βιβλία
να είναι σαν κρίνα!

Του τραγουδιού τη γλώσσα αντιλαλώντας,
και τα βιβλία σαν τα τραγούδια να είναι!
Στη γη της ομορφιάς, αρματωμένη
την Επιστήμη, η Ομορφιά, η χαρά της!
αρχή σοφίας!
Και βαθιούς τράφους γύρω γύρω σκάφτε
και πύργους πολεμόχαρους υψώστε
και βαρδιατόρους βάλτε να κρατάνε
μακριά μακριά τον ψεύτη και τον πλάνο
της Ρωμιοσύνης…

Συντονιστής σε όλες τις κατηγορίες του διαγωνισμού και όλων των σχολικών μονάδων (Εκπαιδευτικών και Μαθητών), ήταν ο Εκπαιδευτικός του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αγίου Νικολάου, Γιώργος Μαυροειδής.

Η Διευθύντρια και ο Συντονιστής Εκπαιδευτικός του διαγωνισμού του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αγίου Νικολάου, ευχαριστούν και συγχαίρουν όλους όσοι συμμετείχαν (Εκπαιδευτικούς, Μαθητές, Γονείς, Επαγγελματίες, Φίλους, κ.λπ) σ’ αυτό το όμορφο ταξίδι. Και μην ξεχνάτε: ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ με ό,τι δυνάμεις έχουμε για ένα συμπεριληπτικό σχολείο!

Η Διευθύντρια του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. και ο Συντονιστής Εκπαιδευτικός
Αγορίτσα Οικονόμου και Γιώργος Μαυροειδής

Μετάβαση στο περιεχόμενο